Zakres tematyczny III stopień
- Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych w oparciu o diagnozę funkcjonalną.
- Profil Psychoedukacyjny PEP -R;
- VB Mapp;
- Interpretacja danych i tworzenie programu;
- Dokumentowanie procesu terapii;
- Arkusze do zbierania danych;
- Nanoszenie danych i ich interpretacja;
- Zasady prowadzenia dokumentacji.
- Funkcjonalna analiza zachowania:
- Analiza kontekstu występowania zachowań ludzi;
- Podstawowe reguły behawioralne;
- Funkcjonalne podłoże pojawiania się zachowań niepożądanych.
- Tworzenie programów interwencji dotyczących niepożądanych zachowań.
- Ocena barier związanych z nabywaniem umiejętności;
- Model najmniej restrykcyjnej terapii;
- Tworzenie i rozwijanie strategii proaktywnych;
- Procedury reaktywne.
- Stymulacje, fobie i kompulsje – jak sobie z nimi radzić?
- Definicja pojęć;
- Nadwrażliwości a trening odwrażliwiania (desynsetyzacja);
- Strategie działań w przypadku występowania stymulacji;
- Zachowania kompulsywne i sposoby terapii.
- Tworzenie programów terapeutycznych dotyczących zachowań niepożądanych:
- Ustalanie funkcji zachowania i dobór technik proaktywnych oraz zbieranie danych;
- Przygotowanie otoczenia i rola rodziny w prowadzeniu interwencji;
- Tworzenie, prowadzenie i interpretacja danych dotyczących zachowań niepożądanych.