fbpx

Zakres tematyczny III stopień

  1. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych w oparciu o diagnozę funkcjonalną.
  • Profil Psychoedukacyjny PEP -R;
  • VB Mapp;
  • Interpretacja danych i tworzenie programu;
  • Dokumentowanie procesu terapii;
  • Arkusze do zbierania danych;
  • Nanoszenie danych i ich interpretacja;
  • Zasady prowadzenia dokumentacji.
  1. Funkcjonalna analiza zachowania:
  • Analiza kontekstu występowania zachowań ludzi;
  • Podstawowe reguły behawioralne;
  • Funkcjonalne podłoże pojawiania się zachowań niepożądanych.
  1. Tworzenie programów interwencji dotyczących niepożądanych zachowań.
  • Ocena barier związanych z nabywaniem umiejętności;
  • Model najmniej restrykcyjnej terapii;
  • Tworzenie i rozwijanie strategii proaktywnych;
  • Procedury reaktywne.
  1. Stymulacje, fobie i kompulsje – jak sobie z nimi radzić?
  • Definicja pojęć;
  • Nadwrażliwości a trening odwrażliwiania (desynsetyzacja);
  • Strategie działań w przypadku występowania stymulacji;
  • Zachowania kompulsywne i sposoby terapii.
  1. Tworzenie programów terapeutycznych dotyczących zachowań niepożądanych:
  • Ustalanie funkcji zachowania i dobór technik proaktywnych oraz zbieranie danych;
  • Przygotowanie otoczenia i rola rodziny w prowadzeniu interwencji;
  • Tworzenie, prowadzenie i interpretacja danych dotyczących zachowań niepożądanych.